TECHNOLOGIE
N.Truck - elektryczny pojazd dostawczy o DMC do 3,5 tony
N.Truck to elektryczny pojazd dostawczy o DMC do 3,5 tony, który został opracowany we współprcy z firmą Melex oraz Politechniką Warszawską. Projekt zakładał stworzenie nowoczesnej, modułwej konstrukcji, umożliwiającej różne wersje użytkowe pojazdu oparte na jednej konstrukcji nośnej i ochronnej. Wykorzystano innowacyjną koncepcję „cab forward”, zapewniającą wysoki poziom ochrony i komfortu dla kierowcy i pasażerów. Celem projektu było również zwiększenie bezpieczeństwa biernego poprzez ochronę przed skutkami wypadków drogowych i przewrócenia się pojazdu.
O projekcie:
Podczas realizacji wykorzystano nowoczesne metody projektowania, takie jak: modelowanie komputerowe, symulacje MES oraz badania prototypów pojazdów. Wszystkie te działania przeprowadzono w ścisłej współpracy między Łukasiewicz – WIT, Melexem i Politechniką Warszawską. Dzięki temu udało się stworzyć znacząco lepszą konstrukcję pojazdu w porównaniu z innymi pojazdami dostępnymi na rynku. Warto podkreślić, że przeniesienie części prac projektowych do rzeczywistości wirtualnej pozwoliło ograniczyć koszty realizacji projektu oraz materiałowe.
Zalety:
- Przyczynia się do ochrony środowiska poprzez redukcję emisji zanieczyszczeń, jak również do poprawy jakości powietrza i zmniejszenia hałasu.
- Dzięki modułowej konstrukcji N.Truck może mieć wiele różnych zastosowań użytkowych.
- N.Truck może pełnić rolę lokalnych mikromagazynów energii elektrycznej, wykorzystując odnawialne źródła energii.
- Wpisuje się w globalną tendencję do odchodzenia od paliw kopalnych na rzecz energii odnawialnej, co jest zgodne z zasadami zrównoważonego rozwoju.
- Działalność zgodna ze standardem ESG.